• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 10:13
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کاهش مصرف آب مقطر و بهبود راندمان با اجرای طرح های اصلاحی انرژی در نیروگاه شهید رجایی

وضعیت مصرفی آب مقطر و راندمان نیروگاه شهید رجایی با اجرای طرح های اصلاحی در حوزه انرژی، بهبود یافت.

[tts-start] به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به دنبال عملیاتی شدن طرح های اصلاحی در حوزه انرژی نیروگاه، میزان مصرف آب مقطر تا 23%  کاهش و راندمان نیروگاه تا پانزده صدم درصد افزایش یافته است. بنا به اظهاریونسعلی دشتدار، مدیر گروه انرژی شرکت، میزان مصرف آب در واحدهای نیروگاه از 130 لیتر به ازای هر مگاوات ساعت تولید برق در سال های گذشته به حدود 103 لیتر به ازای هر مگاوات ساعت در 2 سال اخیر رسیده است که وی این میزان کاهش را حاصل تلاش تمامی کارکنان شرکت و همراهی و همفکری گروه EM می داند. رییس گروه EM با ارائه وضعیت آماری میزان مصرف آب در چند سال اخیر، ارزش ریالی حاصل از این صرفه جویی را قابل توجه می داند . وی علت بهبود شاخص راندمان نیروگاه را حاصل مدیریت صحیح مصرف سوخت واحدها می داند و اظهار می دارد با اصلاح در حوزه مصرف سوخت، توانسته ایم در میزان مصرف آن، صرفه جویی کنیم که این کاهش مصرف در طول سال، موجب کاهش قابل توجهی در هزینه خرید سوخت می شود. گروه مدیریت انرژی(EM) نیروگاه با هدف ارائه پیشنهادات اصلاحی و مشارکت فعال در طراحی مدل ها و روش های مبتنی بر  کاهش مصرف انرژی، در اواخر سال1390  تشکیل شد که از آن زمان تاکنون، کمک شایانی در مدیریت مصرف واحدهای نیروگاه ایفا نموده است. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 1825
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست