• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 09:50
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

موفقیت نیروگاههای استان هرمزگان در تأمین پایدار برق تابستان 96

مدير عامل شركت مديريت توليد برق هرمزگان از موفقیت نیروگاههای استان هرمزگان در تأمین پایدار برق تابستان 96 خبر داد و گفت: توانستیم با افزایش سرعت انجام کارهای تعمیراتی، خروج اضطراری واحدهای نیروگاهی را از نظر زمانی به حداقل ممکن برسانیم.

[tts-start] به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت برق حرارتی، بهمن نيكي مدير عامل شركت مديريت توليد برق هرمزگان اظهار داشت: نیروگاه حرارتی بندرعباس در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 3 میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت تولید برق داشته که در مقایسه با بسیاری از نیروگاههای با ظرفیت مشابه، این میزان تولید قابل قبول است. وی افزود: نیروگاه حرارتی بندرعباس یکی از بزرگترین نیروگاههای منطقه است و نقش بسیار مهمی را در حفظ روشنایی و جلوگیری از خاموشی در استان هرمزگان و جنوب ایران دارد. مدیرعامل شركت مديريت توليد برق هرمزگان با اشاره به هوای بسیار گرم و شرجی استان هرمزگان گفت: قطعی برق و بروز خاموشی در استان هرمزگان به دلیل آب و هوای بسیار گرم این استان با بسیاری از استانهای دیگر معنای متفاوتی دارد و نیروگاه حرارتی بندرعباس توانست در تابستان سال جاری نقش موثری در جلوگیری از بروز خاموشی ها در این استان داشته باشد. وی افزود: واحدهای این نیروگاه از یک سو به دلیل فرسودگی و از سوی دیگر به دلیل فعالیت با حداکثر ظرفیت در هوای بسیار گرم دچار خروج های اضطراری در برخی اوقات فصل تابستان امسال شدند اما علی رغم تمامی مشکلات، توانستیم با افزایش سرعت انجام کارهای تعمیراتی، خروج اضطراری واحدها را از نظر زمانی به حداقل ممکن برسانیم و با تلاش بی وقفه توانستیم به گونه ای عمل کنیم که هیچ مشکل حادی برای استان ایجاد نشود. نیکی با بیان اینکه "عبور موفق استان هرمزگان از شرایط برقی تابستان گرم امسال به دلیل فعالیت موثر و بی وقفه نیروگاه های این استان به ویژه نیروگاه حرارتی بندرعباس است"، گفت: از این بابت ما نه تنها قدردان کارکنان خودمان هستیم بلکه به کارکنان نیروگاههای مختلف نیز دستمریزاد می گوییم که با توانمندی این کارکنان توانستیم تابستان را با شرایط خوبی سپری کنیم. این مدیر مسئول از تدوین جامع برنامه تعمیرات دوره ای واحدهای نیروگاه حرارتی بندرعباس برای ماههای پیش رو خبر داد و گفت: یک تعمیرات سنگین روی یکی از واحدها و یک تعمیرات نیمه سنگین روی یکی دیگر از واحدها داریم و در مجموع در نیمه دوم سال تعمیرات دوره ای واحدها را طبق برنامه های مدون اجرایی می کنیم. وی افزود: تعمیرات دوره ای معمولا هر 6 ماه یکبار انجام می شود و علاوه بر آن به رفع عیوب و نواقص احتمالی به منظور حفظ پایداری نیروگاه ها برای سال آینده اقدام می کنیم. این مدیر مسئول تصریح کرد: به دنبال این هستیم به گونه ای عمل شود تا بتوانیم واحدهای نیروگاهی را در سال آینده در شرایط بهتری داشته باشیم. مدير عامل شركت مديريت توليد برق هرمزگان با بیان اینکه "عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید سیکل ترکیبی بندرعابس در دست اجرا است"، گفت: برخی تجهیزات به محل پروژه آمده و در حال حاضر کارهای ساختمانی در حال انجام است. وی ادامه داد: باید در نظر داشت که هر پروژه در ابتدای کار تا پیمانکار و قرارداد و ... به ثبات برسند، کمی زمان بر است؛ اما با توجه به سرعت کار در بخش های مختلف این پروژه، امیدواریم طبق برنامه شاهد احداث و تکمیل این نیروگاه که یک نیروگاه با راندمان بالا خواهد بود باشیم. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2577
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست