• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 16:39
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

خود راه اندازی واحد های نیروگاه ری

تست خودراه اندازی (black start) واحد شماره 10 نیروگاه ری با موفقیت انجام شد.

[tts-start] به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق ری- تامین برق مطمئن و پایدار در شرایط کنونی که تقریبا همه چیز به برق وابسته است اهمیت بالایی دارد . برای پایدار نگهداشتن شبکه تمهیدات زیادی بکار برده شده است . جدا از این قضیه در صورتیکه به هر دلیل خللی در شبکه بوجود آید و اصطلاحاً شبکهblack out)) شود( این اتفاق ممکن است به دلایل مختلف  از جمله از دست رفتن آنی تولید یک نیروگاه بزرگ یا قطع یک خط مصرف مهم  یا حوادث دیگر بوجود آید )  لازم است طرحهایی برای احیا و به حالت نرمال برگرداندن شبکه(black start) پیش بینی شود . به همین منظوربرق منطقه ای تهران  برای احیا شبکه جزیره ای خود سناریویی تهیه کرده و نیروگاه ری را بعنوان یکی از اصلی ترین نقاط برای شروع احیای شبکه حوزه تهران انتخاب نموده است. نیروگاه ری با داشتن واحدهای سبک هیتاچی که بدون نیاز به برقAC و به وسیله دیزل راه اندازی میگردند وسریع در مدارقرارمیگیرند شرایط ویژه ای  دارد. با توجه به این موضوع سال گذشته تغییراتی در سیستم کنترل واحدهای فوق ایجاد گردیده و تستها و مانورهای مختلف جهت آمادگی واحدها وپرسنل بهره برداری برای شرایط فوق انجام گردیده و آمادگی نیروگاه با 8 واحد قابل استارت با دیزل به مدیریت شبکه اعلام شده است . در همین راستا درتاریخ 21 اردیبهشت 1397  طی مانوری با حضور مسئولین مدیریت شبکه به عنوان ناظر ومسئولین برق تهران و شرکتهای خدمات دهنده ازجمله موج نیرو- متانیر مانور واقعی برقدار کردن پست مجاور (اسلامشهر)  به طریق خود راه اندازی بدون برقAC  توسط واحد 10نیروگاه ری که به صورت رندوم انتخاب شده بود با موفقیت به انجام رسید. لازم بذکر است این مانور تماماً تحت کنترل مرکز کنترل (دیسپاچینگ ) برق تهران انجام شد. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2085
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست