• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 11:32
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

بهره گيري از تکنيک ترموگرافي در نيروگاه کرمان

به منظور پيش گيري از آسيب هاي جدي تجهيزات و افزايش پايداري شبکه در نيروگاه کرمان از ترموگرافي استفاده مي شود.

[tts-start] یکی از تکنیک های پایش وضعیت تجهیزات، ترموگرافی است. برخی از عیوب در ابتدا خود را به صورت افزایش دما نشان می دهند مانندتنظیم نبودن فشار فنر زغال های تحریک و یا نا مرغوب بودن جنس آنها، لقی کانکشن های مربوط به تابلوهای الکتریکی و بریکرها، عدم خنک کاری مناسب الکتروموتورها به دلیل شکستگی پره خنک کاری، وجود مشکلات اولیه مکانیکی در تجهیز و . . . در نیروگاه کرمان  همواره ترموگرافی از زغال های تحریک و ارت ژنراتور، تجهیزات دوار، تابلوهای الکتریکی، ترانس ها و ... انجام می شود. با پایش دقیق و تشخیص به موقع عیب، از آسیب های جدی به تجهیز و نهایتا" سیستم جلوگیری به عمل می آید که این امر باعث افزایش پایداری شبکه، کاهش هزینه ها، افزایش طول عمر تجهیزات، بالا بردن راندمان و ... خواهد شد. در جدول به چند مورد عینی که با استفاده از ترموگرافی از آسیب به تجهیز جلوگیری شده اشاره گرديده است. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2640
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست