آغاز پرداخت مجدد تسهیلات ارزی صندوق توسعه به صنعت برق
مدیرعامل شرکت برق حرارتی از آغاز دوباره پرداخت تسهیلات ارزی به سرمایهگذاران نیروگاهی خبر داد و گفت: دولت مخالف صادرات برق توسط بخش خصوصی نیست، اما در حال حاضر ظرفیت خطوط انتقال کشور به کشورهای همسایه حدود یکهزار و ۸۰۰ مگاوات است و از این ظرفیت هم تقریبا استفاده میشود.
امسال 230 میلیون دلار حواله در اختیار سرمایهگذاران نیروگاهی قرار میگیرد
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی گفت: تا پایان سال بیش از 230 میلیون دلار حواله صرف بازپرداخت منابع سرمایهگذارانی میشود که واحدهای بخار نیروگاههای سیکلترکیبی را از طریق قراردادهای بیعمتقابل احداث کردهاند.
3 پروژه سازوکاری صنعت تولید برق حرارتی رونمایی شد
همزمان با هفته چهلوسوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، سه پروژه سازوکاری استفاده از ظرفیت بازار سرمایه جهت تامین مالی، افزایش راندمان نیروگاههای حرارتی و فروش اموال مازاد نیروگاهها و مدیریت داراییهای راکد توسط وزیر نیرو رونمایی شد.
تولید نیروگاه اصفهان به 222 میلیون کیلووات ساعت رسید
نيروگاه حرارتي اصفهان در فروردینماه امسال بیش از 222 میلیون كيلووات ساعت انرژي الكتريكي تولید و به شبكه سراسري برق كشور منتقل کرده است.
تولید انرژی در نیروگاه یزد ۸ برابر شد
سرپرست شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: میزان تولید برق این نیروگاه در فروردینماه امسال با افزایش هشت برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 254 میلیون کیلووات ساعت گذشت.
رفع نشتی آب از سکتور برج خنککن واحد یک نیروگاه شیروان/ انجام بخارشویی بویلرهای واحد ۳ بخار نیروگاه
مدیر نیروگاه شیروان از رفع نشتی آب در سکتور برج خنک کن واحد یک و بخارشویی بویلرهای واحد سه بخار خبر داد.
رشد 5 درصدی شاخص تولید انرژی در نیروگاه ری
میزان تولید برق نیروگاه گازی ری در یازدهه ماهه نخست امسال با افزایش پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود دو میلیارد کیلووات ساعت رسید.
رکورد تولید نیروگاههای سیکلترکیبی ایران شکسته شد/ تولید نیروگاههای حرارتی کشور 9 درصد افزایش یافت
میزان تولید برق نیروگاههای سیکلترکیبی کشور در سال گذشته با افزایش 20 درصدی نسبت به سال 98 به حدود 158 میلیون مگاوات ساعت رسیده است.
تولید نیروگاه لوشان به 1.4 میلیارد کیلووات ساعت رسید
مدیرعامل نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: بیش از یک میلیارد و 457 میلیون کیلووات ساعت انرژی در 11 ماهه امسال توسط نیروگاه شهید بهشتی لوشان تولید و وارد شبکه شده است.
نصب سامانه تحریک ژنراتور واحد320 مگاواتی نیروگاه اصفهان
سامانه ساخت داخل تحریک ژنراتور(اکسایتر) واحد دوم بخاری مولد برق 320 مگاواتی نیروگاه اصفهان برای اولین بار در کشور توسط متخصصان داخلی نصب و راهاندازی شد.