واحد بخار نیروگاه بعثت به مدار تولید بازگشت
واحد شماره یک بخار نیروگاه برق بعثت با ظرفیت نامی ۸۲ مگاوات پس از انجام تعمیرات دورهای به شبکه سراسری برق پیوست.
بازدید مدیرعامل برق حرارتی از طرحهای توسعه تولید برق در خراسانرضوی
مدیرعامل شركت مادرتخصصی توليد نیروی برق حرارتی با حضور در استان خراسانرضوی در جریان آخرين وضعیت ساخت واحدهای تولید برق نیروگاههای تربتحیدریه، سبزوار و فردوسی قرار گرفت.
500 مگاوات به ظرفیت نیروگاههای خراسانرضوی افزوده میشود/ دومین واحد بخار نیروگاه فردوسی تابستان 1401 با شبکه سنکرون میشود
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه واحد دوم بخار نیروگاه فردوسی تابستان سال 1401 وارد مدار میشود، گفت: در تلاشیم تا پیک مصرف برق سال آینده حدود 500 مگاوات به ظرفیت نیروگاههای استان خراسان رضوی بیفزایم.
سومین واحد بخار نیروگاه جهرم امروز وارد مدار شد/ افزایش ثبات تامین برق شبکه جنوب کشور
معاون توسعه طرحهای شرکت برق حرارتی گفت: واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات امروز وارد مدار شد تا چرخه سیکلترکیبی این نیروگاه کامل شود.
انجام تعمیرات اساسی روتور ژنراتور 32 مگاواتی نیروگاه ری
مراحل پایانی مونتاژ تعمیرات اساسی روتور ژنراتور 32 مگاواتی فیات نیروگاه ری در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در حال انجام است.
واحد گازی نیروگاه تربتحیدریه تابستان سال آینده وارد مدار میشود
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکلترکیبی تربتحیدریه به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات تابستان سال آینده وارد مدار میشود.
۱۵ هزار مگاوات نیروگاه برای تعمیرات از مدار خارج شدند
براساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران ۱۵ هزار مگاوات از نیروگاههای کشور مطابق برنامه زمانبندی شده برای تعمیرات از مدار خارج شده و پس از طی شدن زمان تعمیرات سالانه به مدار تولید باز خواهند گشت.
جزئیات استفاده از سوخت جایگزین در نیروگاهها/ تسریع در سوخترسانی با همسویی دو وزارتخانه
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: همسویی وزارت نفت و نیرو و همچنین به کارگیری تمام ظرفیتهای حمل و نقل، از جمله ناوگان پالایش و پخش و راهآهن باعث تسریع در سوخترسانی به نیروگاهها شد.
واحدهای گازی نیروگاه سبزوار سال آینده وارد مدار میشوند
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: واحدهای گازی نیروگاه سیکلترکیبی سبزوار به ظرفیت 366 مگاوات سال آینده وارد مدار خواهند شد.
واحد 320 مگاواتی نیروگاه بیستون از مدار تولید خارج شد
مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون ازخروج واحد یک این نیروگاه به منظور انجام تعمیرات دورهای برای کسب آمادگی تولید در فصل زمستان خبر داد.