• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 09:05
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلوگیری از نشت احتمالی تانکر حامل آمونیاک در نیروگاه شهید رجایی

با حضور و کمک به موقع کارکنان نیروگاه شهید رجایی، از انفجار احتمالی تانکر حامل آمونیاک جلوگیری شد.

[tts-start] به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی- به دنبال اعلام گزارش سازمان پدافند غیرعامل کشور مبنی بر وقوع حادثه انحراف یک دستگاه تانکر حامل آمونیاک از مسیر تردد خود در محدوده شمالی بزرگراه  تهران به قزوین که نزدیک به نیروگاه شهید رجایی در حرکت بود، مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی پس از دریافت گزارش، بلافاصله نسبت به حضور کارگروه پدافند غیرعامل، نیروهای ایمنی، امدادی، حراست و نقلیه شرکت، برای کمک به پیشگیری از وقوع انفجار احتمالی، دستورات لازم را صادر نمود. نیروهای امدادی و ایمنی نیروگاه با توجه به عمق فاجعه احتمالی که بنا به گفته مسئولان حاضر در محل حادثه، در صورت وقوع انفجار می توانست تا شعاع یک کیلومتری آن را تحت الشعاع قرار دهد، همراه با یک دستگاه جرثقیل 40 تن، یک دستگاه آمبولانس، چند دستگاه خودروی سبک و تعدادی ماسک های حفاظتی، در کمترین زمان لازم در محل انحراف تانکر حاضر شده و بلافاصله با کمک جرثقیل های حاضر در محل، تانکر حامل آمونیاک را که از مسیر خود منحرف و از شانه جاده خارج شده بود، با موفقیت به مسیر خود، بازگرداندند. به دنبال این اتفاق، نیروهای انتظامی، به دلیل احتمال وقوع انفجار شدید، مانع از تردد خودروها از چند کیلومتری محل حادثه شدند و نسبت به تخلیه افراد از منطقه اقدام نمودند.  بنا به گفته نیروهای امدادی و مسئولان حاضر در محل حادثه، در صورت فروافتادن تانکر، نشت احتمالی آمونیاک از تانکر می توانست منجر به وقوع انفجار سهمگینی شود، به طوری که آثار این انفجار تا شعاع یک کیلومتری را تحت تاثیر قرار می داد. شایان ذکر است در این عملیات امدادی، نیروهای انتظامی، هلال احمر، اداره راه، نیروگاه شهید رجایی  و دیگر ارگان ها و سازمان ها، مشارکت فعالی داشتند. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 1835
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست