• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 10:29
  • تعداد بازدید : 1
  • تعداد بازدیدکننده : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز عملیات خاکبرداری پروژه تبدیل سیستم خنک کن تر به خشک واحد 2 نیروگاه مفتح

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح گفت: طی صد روزنخست دولت دوازدهم تولید برق در نیروگاه مفتح با 15 در صد افزایش به 1 میلیون و 690 هزارو 445 مگاوات رسید.

[tts-start] ​به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مفتح- امیر نریمانی، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح در ارتباط با آغاز عملیات خاکبرداری پروژه تبدیل سیستم خنک کن تر به خشک واحد 2 نیروگاه مفتح گفت:  مصرف آب هر واحد نیروگاه با سیستم تر سالانه در حدود 3 میلیون متر مکعب است که پس از اصلاح سیستم خنک کن واحد شماره 2 نیروگاه حدود 80% کاهش می یابد و بدین ترتیب سالانه  2 میلیون و 400 هزار متر مکعب در مصرف آب این واحد صرفه  جویی می شود. وی افزود: این پروژه در بهمن ماه سال 95 توسط مقام عالی وزارت نیرو کلنگ زنی شد و پس از انجام ساخت و تجهیز کارگاه ، عملیات خاک برداری و اجرای فندانسیون آن آغاز شده است. نریمانی تصریح کرد :  نیروگاه شهید مفتح در سال 94 بدلیل کاهش شدید منابع آبی به ضریب بار کمتر از 30 درصد رسیده بود ، اما با انجام دو پروژه انتقال پساب همدان به این نیروگاه  و همچنین احداث برج خنک کن  ترکیبی باعث شد تا نیروگاه از بحران تولید خارج شود. نریمانی در ارتباط با افزایش 15 درصدی تولید برق در صد روزه نخست فعالیت دولت دوازدهم گفت : نیروگاه شهید مفتح به  میزان  1 میلیون و 690 هزارو 445 مگاوات تولید ناخالص داشته است که در مقایسه با بازه  مشابه در سال 95 یعنی 1 میلیون و 467 هزارو 661 مگاوات ساعت حدود 15درصد رشد تولید داشته است . مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح در پایان گفت : نیروگاه همدان در تابستان سال 96 توانست رکورد تولید ماهانه خود را از ابتدای راه اندازی تا کنون به ثبت برساند و با ضریب بار بالای 90درصد در مرداد ماه سال 96 تولیدی بیش از 671 هزار مگاوات ساعت داشته باشد .​ [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2331
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست