واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب به مدار برق کشور بازگشت
واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب پس از انجام تعمیرات اساسی به مدار سراسری برق کشور بازگشت.
طی این تعمیرات کلیه قطعات اصلی توربین، ژنراتور، بویلر، پمپ های اصلی واحد، مسیرهای دود بخارو سایر بخش سرویس و مورد تعویض و تعمیر قرار گرفت و نیز shut down واحد 2 به لحاظ وجود تجهیزات مشترک میان دو واحد و با توجه به اهمیت تولید و بهره برداری مستمر از واحد ها در فصل گرما صورت پذیرفت.
در کنار تعمیرات اساسی واحد یک که بدون حضور پیمانکار یا متخصص خارجی صورت گرفت، عملیات تعویض عایق های معیوب سیستم، رنگ آمیزی و سند بلاست مخازن های سوخت نیز انجام شد و همچنین با رعایت کامل مسایل ایمنی در طول انجام تعمیرات اساسی، از رخداد حوادث جانی و مالی جلوگیری شد.
شایان ذکر است نیروگاه حرارتی سهند یکی از نیروگاه های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی می باشد که با دو واحد حرارتی 325 مگاواتی در کیلومتر 7 جاده بناب تبریز واقع شده است. [tts-end]