• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 11:47
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نماينده مردم اهواز ، حميديه ، باوي و كارون در مجلس شوراي اسلامي از نیروگاه رامین اهواز بازدید کرد

همایون یوسفی در جریان بازدید از نیروگاه رامین اهواز گفت: نيروگاه رامين اهواز تكيه گاهي مطمئن در پايداري انرژي برق خوزستا‌ن است.

[tts-start] به گزارش روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز- همایون يوسفی، نماينده مردم اهواز ، حميديه ، باوي و كارون در مجلس شوراي اسلامي در بازديدي كه از نيروگاه رامين داشتند ضمن تقدير از تلاش اين مجموعه ، نيروگاه رامين را تكيه گاهي مطمئن در پايداري انرژي برق خوزستان دانسته و بر تقويت زيرساختهاي آن تاكيد نمود . در ابتداي اين بازديد مهندس ناصر محمدي سرپرست نیروگاه رامین طي گزارشي به تشريح اقدامات انجام شده و همچنين وضعيت واحدهاي توليدي اين نيروگاه پرداخت . وي با اشاره به حساسيت بهره برداري ، پيچيدگي تجهيزات واحدهاي نيروگاهي و چالشهاي تعميراتي آنها ، اقدامات پيشگيرانه و تعميرات اساسي واحد شماره يك بدست تلاشگران نيروگاه و رفع محدوديت هاي ساير واحدها را از مهمترين اقدامات اخير بمنظور پايداري واحدهاي نيروگاه در تابستان و ايام پيك مصرف برق دانست. محمدي همچنين ساخت پره هاي توربين هاي 315 مگاواتي ، توليد روغن سيستم كنترل توربين ، ساخت شينه هاي ژنراتور ، پره هاي توربو فيدپمپ ، تامين تجهيزات نيروگاهي از طريق شركتهاي ايراني و ساخت بسياري از قطعات صنعتي توسط تلاشگران نيروگاه رامين را جلوه اي از گام نهادن عملي در مسير اقتصاد مقاومتي و تكيه بر دانش و تجربه نيروي انساني خلاق و با تجربه اين مجموعه عنوان نمود. محمدي گفت : اين نيروگاه طي سالهاي گذشته بخش زيادي از قطعات و تجهيزات خود را با استفاده از امكانات درون نيروگاهي و كارگاههاي فعال استان خوزستان و كشور توليد و تامين مي كند و وابستگي خود به قطعات و تجهيزات خارجي را به حداقل رسانده است. وي با اشاره به توليد حدود 40 درصد برق مورد نياز استان خوزستان توسط نيروگاه رامين اظهار اميدواري نمود تا حمايت مديران صنعت برق و مسئولين استاني شاهد تسريع احداث واحدهاي 7 و 8 نيروگاه رامين با مجموع ظرفيت 900 مگاوات ساعت باشيم .  دكتر يوسفي در ادامه اين بازديد با اشاره به نقش حياتي انرژي برق در استان خوزستان و تقدير از همت تلاشگران نيروگاه رامين اظهار داشت : استان خوزستان بدليل شرايط جغرافيايي نسبت به ساير استانهاي كشور روند توسعه اي خود را پيش از ساير استانها آغاز نموده ولي متاسفانه بدليل جنگ تحميلي و شرايط پس از آن نتوانستيم در جهت تقويت و بروزرساني زيرساختهاي اين استان گامهاي مطلوبي برداريم و به همين دليل امروزه شاهد فرسودگي بسياري از زيرساختهاي استان بويژه در صنعت آب و برق هستيم. وي نيروگاه رامين را بعنوان تكيه گاهي مطمئن در پايداري انرژي برق استان خوزستان دانست و بروزرساني زيرساختهاي استان بويژه تجهيزات صنعت برق را از حياتي ترين اولويت هاي توسعه اي استان خوزستان عنوان نمود . نماينده مردم اهواز ،حمیدیه ،باوی وکارون در مجلس همچنين جلوگيري از خصوصي سازي غيركارشناسي نيروگاه رامين و پيگيري تبديل وضعيت نيروهاي شركتي را از اقدامات اخير خود عنوان نمود و با اشاره به لزوم توليد پايدار انرژي برق در خوستان ، رايزني ها و پيگيري مستمر در خصوص تسريع در احداث واحدهاي 7 و 8 و اشتغال زايي ناشي از اين پروژه ها را نيز از اولويت هاي كاري خود برشمرد.  شايان ذكر است نيروگاه رامين اهواز با 6 واحد توليدي و با مجموع ظرفيت 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور است و نقش مهمي در تامين برق مورد نياز استان خوزستان و پشتيباني از شبكه سراسري برق كشور ايفا مي كند . [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2054
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست