• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 09:44
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

نخستین عملیات اسیدشویی هیتر واحدهای بخاری نیروگاه شهیدرجایی

نخستین عملیات اسیدشویی هیتر شماره 3 بخار به منظور تسهیل در فرآیند ری تیوب این تجهیز از سوی کارکنان امور شیمی نیروگاه بخار انجام شد.

[tts-start] به گزارش دفتر روابط عمومی، به پیشنهاد معاونت تعمیرات نیروگاه بخار مبنی بر رسوب برداری از لوله های هیتر شماره 3 که مانع از فرآیند ری تیوب شده بود، امور شیمی نیروگاه بخار برای نخستین بار اقدام به عملیات اسید شویی این تجهیز نمود. برای انجام این عملیات، کارکنان امور شیمی نیروگاه بخار با قرار دادن هیتر شماره 3 در مخزن شست و شو دهنده حاوی اسید سولفوریک 10 درصد حجمی توانستند لایه های رسوبی را  با کمترین آسیب به هیتر، حذف نمایند. برای انجام این عملیات، نمونه تیوب و رسوب روی هیتر با هدف تعیین میزان تاثیر اسیدهای مختلف و مقادیر بازدارنده بر روی آن ها به منظور انحلال بهتر رسوب، تخریب کمتر بدنه و حداقل هزینه، در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت، اسد سولفوریک 10 درصد حجمی و بازدارنده با غلظت 25 درصد انتخاب شد. این عملیات در 2 مرحله از سوی کارکنان امور شیمی بخار و با حضور کارکنان گروه ایمنی، تعمیرات و امور نظارت برخدمات عمومی انجام شد که موجب رفع کامل رسوب، تسهیل فرآیند ری تیوب و افزایش راندمان هیتر گردید. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2042
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست