• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 07:40
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مشروح فعالیت های نیروگاه شهید رجایی در حوزه اطلاع رسانی با محور مصرف صحیح برق

مشروح فعالیت های اطلاع رسانی نیروگاه شهید رجایی در خصوص اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف توسط دفتر روابط عمومی این نیروگاه ارائه شد.

[tts-start] ​به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی- موسی اصلی بیگی، مدیر روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی با اشاره به افزایش مصرف انرژی الکتریکی در تابستان گفت: گرمای زودهنگام امسال در کنار تغییر الگوی بارش ها، موجب شد تا سطح ذخیره سدهای آبی، کاهش یافته و به دنبال آن از میزان تولید برق در این سدها کاسته شود.  مدیرروابط بیان داشت: با کاهش میزان تولید انرژی الکتریکی در سدهای آبی، وظیفه نیروگاه های حرارتی برای جبران این کاهش، سنگین تر شده است که خوشبختانه نیروگاه شهید رجایی توانسته است به تعهدات خود در این خصوص عمل نماید. به طوری که میزان آمادگی این نیروگاه در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 3 درصد افزایش داشته است. اصلی بیگی افزود: افزایش تقاضای مصرف کنندگان انرژی الکتریکی برای مصرف برق بیشتر نسبت به سال گذشته، موجب خاموشی های با برنامه در استان های کشور شد که البته می توان با مدیریت صحیح مصرف برق، از میزان خاموشی ها در طول شبانه روز کاست. مدیرروابط عمومی شرکت در ادامه اظهار نمود: بنابراین ضرورت رعایت الگوی صحیح مصرف برق برای کاستن از میزان خاموشی ها به ویژه در استان های گرمسیر کشور، ما را برآن داشت نسبت به اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت در حوزه تولید برق اقدام نماییم. اصلی بیگی گفت: با آغاز فصل گرما، فعالیت های گسترده ای با محور اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی انجام شده است که سخنرانی مدیرعامل شرکت در خطبه های نمازجمعه شهرستان آبیک برای بیان تلاش کارکنان نیروگاه در تولید برق و تشریح فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی، نخستین گامی بود که در این مسیر برای عموم برداشته شد. وی افزود: در دیگر اقدام همسو با این هدف، برنامه ریزی، هماهنگی و انجام مصاحبه تلویزیونی بود که این مصاحبه از سیمای مرکز استان و شبکه های سراسری سیما پخش شد. اصلی بیگی ادامه داد: در مسیر دست یابی به این هدف، دیدارهایی با ائمه جماعت استان و دعوت از ایشان برای ایراد سخنرانی با موضوع مصرف بهینه برق از طریق تریبون های مساجد و نماز جمعه داشته ایم؛ همچنین تهیه اطلاعیه ها، بروشورها، پوسترها، چاپ کتاب با موضوعات محیط زیست و مصرف برق، دعوت از خانواده های کارکنان با هدف آشنایی با فرآیند تولید برق و دعوت از ایشان برای مدیریت صحیح مصرف برق، برگزاری همایش پیاده روی خانواده بزرگ صنعت آب و برق استان قزوین، تهیه کلیپ های مختلف آموزشی برای آشنایی با ساعات پیک مصرف برق، دعوت از مردم استان قزوین و هموطنان به مدیریت صحیح مصرف برق در پیک تابستان، پیاده سازی سیاست وزارت نیرو در بکارگیری روش های موثر برای کاهش مصرف برق در وزارت خانه ها، دستگاه های اجرایی، ادارات و ... از دیگر فعالیت های دفتر روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در حوزه اطلاع رسانی بود که به انجام رسید.. گفتنی است در روزهای گرم تابستان امسال، مصرف انرژی الکتریکی از میزان تولید برق در نیروگاه ها فراتر رفته است که همکاری تمامی مصرف کنندگان را برای عدم خاموشی ها می طلبد.​ [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2847
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست