• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 14:36
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تعمیر یک دستگاه ترانسفورماتور 6/6 کیلوولت در نیروگاه شهید رجایی

یک دستگاه ترانسفورماتور 6/6 کیلو ولت که دچار آسیب شده بود از سوی تعمیرات الکتریک نیروگاه شهید رجایی بازسازی و آماده کار شد.

[tts-start] ​ به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، امور تعمیرات الکتریک نیروگاه بخار پس از تعمیر و بازسازی یک دستگاه ترانسفورماتور 6/6 کیلوولت که در اثر گذشت زمان، دچار آسیب شده بود، این تجهیز را برای استفاده، آماده سرویس دهی نمود. محمد آقاداداش پور، مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه بخار در این باره گفت: استفاده از ظرفیت های موجود برای انجام فعالیت های تعمیراتی، بهره برداری و ... به منظور کاستن از هزینه های جاری، سیاستی است که همواره در این شرکت، مورد توجه مدیریت و کارکنان قرار دارد. از این روی با هدف تامین تجهیزات لازم برای پایداری تولید برق در نیروگاه، اقدام به شناسایی تجهیزات معیوب و سپس تعمیر و بازسازی آن ها نمودیم که بازسازی ترانسفورماتور 6/6 کیلوولتی در همین راستا به انجام رسید. محمد آقاداداش پور در خصوص فرآیند بازسازی این تجهیز اظهار داشت:  پس از بررسی مستندات مربوط به ترانسفورماتور فوق، متوجه نفوذ رطوبت به آن شدیم، بنابراین کارکنان این امور برای آماده سازی این تجهیز اقدام به سرویس و تعمیر سیم پیچ، خشک کردن عایق ها، تصفیه روغن و رنگ آمیزی ترانسفورماتور کرده که پس از آماده سازی آن، این تجهیز را به انبار مرکزی نیروگاه تحویل دادیم. مدیر امور تعمیرات الکتریک بخار نیروگاه شهید رجایی در ادامه به فعالیت های این امور در تعمیرات اساسی واحد شماره 3 بخاری اشاره کرد و افزود: در تداوم انجام تعمیرات واحد 250 مگاواتی شماره 3 بخار، بازدید و سرویس ژنراتور، بازدید و تعمیر سیستم تحریک ژنراتور، بازدید و سرویس ترانسفورماتورهای اصلی، یونیت و ترانسفورماتورهای کمکی، همچنین سرویس و اورهال بریکرهای 6/6 کیلوولت واحد و مشترکات، تست رله های حفاظتی ژنراتور، ترانسفورماتورها و ... و نیز بازدید، تعمیر و سرویس الکتروموتورهای 400 ولت و ...، بخشی از فعالیت هایی است که از سوی کارکنان تعمیرات الکتریک نیروگاه بخار انجام شده است. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 1684
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست