• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 09:53
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بهبود فرآيند بهره برداي با رفع چالشها و بازسازي تجهيزات واحد شيمي نیروگاه رامین اهواز

توليد پايدار انرژي برق در نيروگاه رامين ، وابستگي زيادي به عملكرد تجهيزات صنعتي ، آناليزهاي شيميايي در آزمايشگاههاي تخصصي و مواد شيميايي مورد استفاده دارد كه با توجه به كاهش كيفيت آب استحصالي از رودخانه كارون طي سالهاي اخير و ايجاد مشكلات متعدد در سيستمهاي اين نيروگاه ، بازسازي و بهبود عملكردتجهيزات شيمي از اهميت زيادي بمنظور رفع محدوديتهاي توليدي برخوردار است .

[tts-start] به گزارش روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز :  داريوش عزيزی دوست ؛ سرپرست شيمي فاز 1 و 2 نيروگاه رامين اهواز با ارائه گزارشي از روند مطلوب بازسازي و رفع چالشهاي تجهيزات امور شيمي اين نيروگاه و بهبود فرآيند بهره برداري از واحدهاي توليدي نيروگاه رامين خبر داد. وي با اشاره به سيكل توليد انرژي برق و نقش تجهيزات و مواد شيميايي در اين فرآيند اظهار داشت : توليد پايدار انرژي برق در نيروگاه رامين ، وابستگي زيادي به عملكرد تجهيزات صنعتي ، آناليزهاي شيميايي در آزمايشگاههاي تخصصي و مواد  شيميايي مورد استفاده دارد كه با توجه به كاهش كيفيت آب استحصالي از رودخانه كارون طي سالهاي اخير و ايجاد مشكلات متعدد در سيستمهاي اين نيروگاه ، بازسازي و بهبود عملكردتجهيزات شيمي از اهميت زيادي بمنظور رفع محدوديتهاي توليدي برخوردار است .    عزيزي دوست افزود : بر اين اساس طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اقدام به اولويت بندي و رفع مشكلات تجهيزات مرتبط به امور شيمي نموده و قطعاً اين اقدامات در بهبود فرآيند بهره برداري از واحدهاي نيروگاهي تاثير مطلوبي خواهد داشت . وي در ادامه مهمترين اقدامات انجام شده را طبق موارد ذيل عنوان نمود. -  - راه اندازي مجدد الكترولايزر A هيدروژن سازي فاز يك كه حدود يكسال از مدار خارج بوده است . -  - رفع عيب و راه اندازي سيستم خنثي سازي كه حدودا چهار ماه از مدار خارج بوده است ، لازم به ذكر است بخش خنثني سازي نيروگاه كه وظيفه خنثي كردن پسابهاي آلوده به مواد شيميايي را دارد نقش عمده اي در حفظ محيط زيست پيرامون نيروگاه را دارد .  -  - بازسازي و رفع عيب و همچنين رنگ آميزي سطوح داخلي دو عدد از فيلترهاي سيستم احياء فاز يك  -  - كنسروه كردن و همچنين اسيد شويي كولرهاي نمونه گيري واحدهاي 3 و 4  -  - بازديد از فيلترهاي مكانيكي تصفيه خانه شيمي ( پس از حدود 12 سال كاركرد مدوام )  -  - بازديد از فيلتر هاي تصفيه فيزيكي ( پس از حدود 10 سال كاركرد مداوم ) -  پي گيري راه اندازي سيستم تزريق اسيد بوسيله اتومات به برجهاي خنك كن كه حدوداً يكسال از مدار خارج بوده و تزريق اسيد بصورت ثقلي در حال  انجام مي باشند .  -  -پيگيري ساخت دو عدد تانك ذخيره اسيد و سود  -  -برقراري سيستم پيپرلس لوگ شيت ها در آزمايشگاه فاز دو [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2550
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست