• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 15:41
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آمادگی نیروگاه ها در تابستان سال جاری فراتر از 98 درصد بود

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی، آمادگی نیروگاه های کشور را در تابستان جاری علی رغم محدودیت های تولید، بالاتر از 98 درصد اعلام کرد.

[tts-start] به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی- عبدالرسول پیشاهنگ، معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در بازدید از نیروگاه شهید رجایی گفت: در کل کشور، حدود 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم که از این میان، 12 هزار مگاوات ظرفیت برق آبی، 4 هزار مگاوات در صنایع سنگین، 3 هزار مگاوات تولید برق پراکنده و 56 هزار مگاوات هم در اختیار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی است که در پیک تابستان امسال علی رغم محدودیت های تولید در حوزه برق آبی، افزایش دمای هوا و تاثیر آن بر شرایط تولید برق، خوشبختانه شاهد آمادگی بالا در نیروگاه های حرارتی بودیم. وی افزود: این آمادگی از آن روی حائز اهمیت است که تحریم های جدیدی علیه کشورمان وضع شده اما با تلاش گسترده و شبانه روزی کارکنان صنعت تولید برق توانستیم پیک پرمصرف تابستان را با کارنامه قابل قبول از نظر آمادگی تولید، پشت سر گزاریم. معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به عوامل رفع کننده محدودیت های تولید برق در نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: البته با تخصیص نقدینگی لازم می توان محدودیت های ناشی از عوامل محیطی و فنی را تاحدود 800 مگاوات کاهش داد. عبدالرسول پیشاهنگ در ادامه بیان داشت: نیروی انسانی در صنعت تولید برق، یکی از مهم ترین عوامل موثر در گذار از محدودیت های تولید است که در طول تابستان جاری و در شرایطی که هم میهنان عزیز ما در گرمای طاقت فرسا نیاز به سیستم های سرمایشی داشتند، کارکنان این صنعت طبق گزارش های فراوان رسیده از نقاط مختلف کشور، با فداکاری ها و تلاش های گسترده ی خود، سهم به سزایی در کاهش محدودیت های تولید داشته اند. البته این فداکاری ها در کنار آموزه های فنی و تخصصی و گذراندن دوره های مختلف آموزشی میسر بوده است. در ادامه، اسماعیل نمازی، سرپرست دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به برنامه های پیش روی این شرکت برای مقابله با محدودیت های تولید در نیروگاه های حرارتی اشاره نمود و بیان داشت: در آینده نزدیک، جلسه ای با حضور متخصصان نیروگاهی و با محوریت رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری وابسته به برج های خنک کاری برگزار خواهد شد که همکاران نیروگاه شهید رجایی، اقدامات اصلاحی خود را در این حوزه با دیگر نیروگاه ها به اشتراک خواهند گذاشت. نمازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت داخل پرداخت و اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده و تخصیص بودجه تحقیقاتی این حوزه، پیگیری ساخت روتور ژنراتور در داخل کشور، در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم بتوانیم با پیاده سازی این طرح، هرچه زودتر شاهد بکارگیری این تجهیز مهم در نیروگاه ها باشیم. گزارش عملکرد نیروگاه شهید رجایی به ویژه در فصل پیک تابستان، موضوع دیگری بود که از سوی علی فرهور مدیرعامل این شرکت ارائه گردید. علی فرهور در این گزارش به تشریح فرآیند آماده سازی نیروگاه شهید رجایی برای تولید برق در تابستان پرداخت و گفت: هر ساله با توجه به پیش بینی افزایش مصرف برق در فصل گرم تابستان، برنامه ریزی های گسترده ای برای انجام فعالیت های مختلف تعمیراتی داریم که تمامی آن از سوی کارکنان و متخصصان این شرکت صورت می گیرد. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2833
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست