• تاریخ انتشار : 0/00/00 - 13:42
  • تعداد بازدید : 2
  • تعداد بازدیدکننده : 2
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آماده سازی سیستم FOG واحدهای گازی نیروگاه شهیدرجایی

به منظور افزایش توان و راندمان واحدهای گازی در شرایط گرم سال، تجهیزات مربوط به سیستم های خنک کاری(FOG) این واحدها، تعمیر و آماده بهره برداری گردید.

[tts-start] به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی- معاونت تعمیرات سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی برای عملیاتی کردن سیستم های خنک کاری واحدهای گازی، از ابتدای امسال اقدام به شناسایی قطعات لازم برای رفع معایب این سیستم ها نمودند که با ساخت و یا تهیه این قطعات، توانستند بیش از 280 مجوز انجام تعمیرات را در 6 ماهه سال جاری با محور  آماده سازی این سیستم ها با موفقیت به انجام برسانند. در فصل گرم سال با افزایش تقاضای مصرف انرژی الکتریکی به دلیل استفاده گسترده از سسیتم های برودتی توسط مصرف کنندگان، نیروگاه ها با تمام توان به تولید برق می پردازند که از سویی افزایش دمای هوا در شرایط پیک تابستان موجب محدودیت های تولید در واحدهای گازی می شود. از این روی بکارگیری سیستم FOG در واحدهای گازی، راهکار موثری است که تا حدودی موجب رفع محدودیت ناشی از دمای بالا می شود. در واحدهای گازی از دو روش تبخیری Evaporation و تبریدی Refrigeration برای خنک کاری هوای ورودی به کمپرسور استفاده می شود. در این میان، سیستم خنک کاری واحدهای گازی نیروگاه شهید رجایی از نوع سیستم های تبخیری FOG  بوده که براساس جذب گرمای نهان تبخیر از محیط اطراف خود سبب کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور و به دنبال آن، افزایش ضریب تراکم پذیری هوا در این تجهیز می شود که در نهایت با افزایش فشار خروجی کمپرسور، توان خروجی توربین ارتقا می یابد. [tts-end]
  • گروه خبری : اخبار,تعمیرات
  • کد خبر : 2009
کلمات کلیدی
رسول صادقی
خبرنگار

تست