جلسه پیش ارزیابی وب سایت های شرکتهای تابعه برگزار شد
22 آبان 1396
معاون راهبری تولید در این جلسه از شرکتهای تابعه فعال درجریان برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه صنعت برق تقدیر کرد.
http://news.tpph.ir/Lists/Tpph_News/Attachments/474/IMG_7897.JPG

به گزارش دفتر روابط عمومی  و امور بین الملل- عبدالرسول پیشاهنگ، معاون راهبری شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در این جلسه ضمن تسلیت ایام اربعین، به نقش تاریخی و موثر روابط عمومی در تاثیرگذاری واقعه کربلا در جهان اسلام اشاره کرد .

وی اظهار داشت: مدیران هنوز آگاهی درستی از نقش روابط عمومی ندارند در حالی که  داشتن روابط عمومی قوی می تواند شایستگی مدیر و سازمان را نشان دهد .

معاون راهبری شرکت برق حرارتی تصریح کرد:روابط عمومی می تواند هم نقش سکوی پرش و ارتقای  مدیران و شرکتهای را ایفا کند و هم بالعکس باعث سقوط آنها شود .

پیشاهنگ تاکید کرد:روابط عمومی با ذینعفان شرکت که بخشی بزرگی از آنها، کارمندان آن هستند، مواجه است و باید از آنها حمایت نماید چرا که هم نقش وکیل مدافع و هم نقش مدعی العموم را در شرکت برعهده دارد .

  وی بر اطلاع و آگاهی روابط عمومی ها از علوم و مسایل  اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: شناخت  ازمسایل داخلی و خارجی مربوط به شرکت اهمیت زیادی دارد و از جمله وظایف مهم روابط عمومی هاست. از این رو  آنها باید در همه جلسات مربوط بخ شرکت حضور داشته باشند تا جیاگاه و سیستم را شناخته و توان دفاع از آن را پیدا کنند .

پیشاهنگ در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور 645 واحد نیروگاهی در قالب 85 نیروگاه داریم که با وجود مشکلاتی نظیر  تحریم و کمبود قطعات، در مرز 99 درصد آمادگی به سر می برند . 

وی افزود: ورابط عمومی ها با شناخت و آگاهی از این مسایل، می توانند نقش پر رنگ تری در  ارایه آمار و عملکرد شرکت بازی کنند و مظلومیت حوزه تولید برق را انعکاس دهند و بدین صورت با بیان سختی های تولید برق، باعث کاهش مصرف برق گردند .

پیشاهنگ با اشاره به سختی کار و حضور صنعت گران برق در همه ایام سال در نیروگاه ها، اظهار داشت: نمایش این تلاش و کوشش شبانه روزی و تعطیلی ناپذیر بر عهده روابط عمومی هاست .

معاون راهبری شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ادامه مبحث شاخص رفتاری عمده و ضروری در بین روابط عمومی ها را مطرح کرد و گفت: یک روابط عمومی موفق باید از بیرون و درون شرکت شناخت درستی و جامعی داشته باشد و اصل صداقت، میانجیگری جهت حل بحران ها و مشکلات و تفکر خلاق را سرلوحه کار خویش قرار دهد .

وی اضافه کرد: مدیر روابط عمومی باید تفکر خلاق داشته باشد تا بتواند تغییرات مثبت ایجاد نماید و همچنین دور اندیش، واقع بین و علاقه مند به حل مساله و گفتگو جهت مدیریت مشکلات باشد .

پیشاهنگ تاکیدکرد: صحبت و مذاکره و ایجاد شفافیت درباره مسایل رخ داده در شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی خاطرنشان کرد: مسئول روابط عمومی باید پیشینه فرهنگی، کنجکاوی روشنفکرانه و درک شهودی نسبت به مسایل داشته باشد . 

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به لزوم شناسایی ریشه های شایعه جهت مقابله با آنها، یادآور شد: روابط عمومی ها باید  مدیران را در زمینه روشهای اجرای شان، ارشاد کنند و از همه وسایل ارتباطی شناخت داشته باشد تا به موقع از هرکدام از آنها در جهت منافع شرکت استفاده بهینه نمایند .

وی بر شناخت روابط عمومی از بهداشت محیط کار، بهداشت روانی تاکید کرد و افزود: روابط عمومی موظف است شخصیت، رفتار و واکنش های مدیران و پرسنل را در زمینه های مختلف ارزیابی کند و در ایجاد احساس مسئولیت، تعلق و وحدت و یکپارچگی در بین کارکنان شرکت تلاش کند .

پیشاهنگ همچنین به نقش روابط عمومی در زمینه کنترل و نظارت بر امور رفاهی و ورزشی، انتشار عملکرد شرکت اشاره کرد و افزود: روابط عمومی های باید در همه جلسات مهم و سفرهای داخلی و خارجی حضور پیدا کنند چرا که آینه تمام نمای شرکت مطبوع خود هستند .

وی فعالیت های برون سازمانی روابط عمومی ها را بدین شرح اعلام کرد: سنجش افکار، آشنا کردن جامعه به فعالیت های سازمان، ایجاد زمینه مناسب جهت همکاری با مردم، برگزاری سمینارها و نمایشگاه ها، پیگیری به موقع وعده های مدیران، ارتباط با دیگر روابط عمومی ها

معاون راهبری تولید با بیان اینکه روابط عمومی ها، ساعت کار ندارند و فعالیت آنها 24 ساعته است، خاطرنشان کرد: روابط عمومیها در شرکتها، نقشهای چون بحران ستیزی، آینده نگری، اعتبارسنجی، فرهنگ سازی برعهده دارند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز شروع عملیات تعمیرات سالیانه نیروگاه ها، اظهار داشت:  از 15 شهریور ماه تا خرداد 97،  باید 89 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی انجام گیرد که تاکنون 30 هزار مگاوات از آن صورت گرفته است و همچنین موفق شدیم تا هرسال یک درصد نرخ خروج اضطراری را کاهش دهیم که این برابر با یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی در تولید برق بوده است .

پیشاهنگ افزود: 3200 مگاوات نیز نیرو گاه جدید قرار است تا تابستان سال آینده وارد مدارد برق کشور گردد که به طور متوسط درهر ماه 2 واحد نیروگاهی را شامل می شود .

در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگان شرکتهای مدیریت تولید و تولید نیروی برگزار شد، وب سایت های مذکور از لحاظ معیارها و  شاخص های محتوایی، طراحی گرافیکی و نیز فناوری اطلاعات در 12 زیر محور و  92 آیتم جداگانه مورد بررسی قرار گرفت .

وجود محتوای چند رسانه ای،پیوندها، اطلاعات تماس وروزهای کاری، ملاحظات متنی، معرفی سازمان و اعضا، ساده‌گرایی، زیبایی، آسانی گردش در سایت، سازگاری با همه مرورگرها و دستگاه‌ها از جمله محورهای پیش ارزیابی وب سایت های شرکتهای تابعه بود .

شایان ذکر است در این جلسه مهندس عبدالرسول پیشاهنگ،معاون راهبری تولید شرکت با اهدای لوح از 10 شرکت برتر در جریان برپایی غرفه شرکت برق حرارتی در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت برق تقدیر کرد .

اسامی شرکتهای مذکور به شرح زیر می باشد :

گروه شرکتهای مدیریت های تولید

شرکت مدیریت تولید برق ری، شرکت مدیریت تولید برق رامین اهواز، شرکت مدیریت تولید برق شازند، شرکت مدیریت تولید برق سیستان و بلوچستان و مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان  

گروه شرکتهای تولید نیروی برق

تولید نیروی برق شاهرود،تولید نیروی برق زاهدان، تولیدنیروی برق تهران، تولیدنیروی برق شهیدرجایی، تولید نیروی برق بندرعباس


به اشتراک بگذارید: